Projecten
In deze galerij vind je een selectie van toffe projecten die ik heb mogen doen. Elk project is uniek, van het versterken van businessmodellen tot het creëren van een visie. Mijn passie voor innovatie en creativiteit komt tot leven in deze verzameling opdrachten.
Eenmalige sprekersopdrachten of het moderaten van panels noem ik hier niet, maar deze zijn ook vaak erg inspirerend. Zitting nemen in jury’s voor bijvoorbeeld innovatieve crossmediale start-ups is te gek. Het Propellor-project op het Internationaal Rotterdam Film Festival is hier een goed voorbeeld van. Hier kwamen VR, AR, film en videokunst langs. Op snijvlak van techniek en kunst bevind ik me graag.
Andere opdrachtgevers waar ik voor gewerkt heb zijn bijvoorbeeld Cinekid, Keplerfilm en Filmhuis Alkmaar.
Gastdocentschap over de digitalisering in de filmindustrie
In een wereld vol digitale mogelijkheden bleef de filmindustrie lang analoog. Principes als de “red flag act” en “keten-mismatch” heb ik een aantal generaties filmstudenten aangeleerd. Door in te zoomen op een bijzondere periode in de filmindustrie komt er meer begrip voor keten denken en hoe de 7e kunstvorm altijd werkt en worstelt met commercie.
Gouden Kalf van het publiek
Het Nederlandse Film Festival benaderde mij met de uitdaging om in korte tijd het project “Gouden Kalf van het Publiek” uit te voeren. Dit was een combinatie van een technisch project (in de nieuwe website moest een nieuwe flexibele stemtool komen) en de uitvoering van de campagne. Het doel was meer participatie. We bedachten een succesvolle prijs die het publiek bij de uitreiking bracht.
Businessmodel denken tijdens corona
KiloKilo startte zijn creatieve en kunstzinnig platform vlak voor corona. De kern van het merk is festivalesk slow fashion shoppen op gewicht. Kilo Kilo bracht vintage kleding en programmering naar festivals en events. En toen kwam corona. Iedere week waren er andere regels en met de directie van Kilo zochten we steeds andere mogelijkheden. Door middel van businessmodel Canvas en gezamenlijke sessies wisten we telkens een nieuwe manier te vinden die kunst en vintage bleef verbinden. Het resultaat is een bedrijf met 60 medewerkers en verschillende takken: van webshop, events en fysieke winkels.
Financiering van een nieuwe zaal
Filmtheater Hilversum zoekt financiering voor hun nieuw te bouwen multifunctionele zaal. Voor hen zocht ik passende fondsen. Ook formuleerde ik een richting voor de zaal zodat financiering logischer werd. Kennis van apparatuur, hoe een filmtheater werkt en het bredere culturele veld mocht ik hier naar hartenlust combineren.
Dank je wel! Het was voor ons een hele waardevolle Recruited Audience Screening. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Marieke heeft geholpen om onze start-up te structureren. Een helder business model met verschillende revenue streams was het resultaat. Top!